Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu
28.04.2025 30 min

Sopranistka Nada Vidmar: operne arije

Operna in koncertna pevka Nada Vidmar je bila od leta 1945 do leta 1972 solistka opere Slovenskega narodnega gledališča v Ljubljani.

Predstavljamo sopranistko Nado Vidmar, eno najopaznejših opernih in koncertnih solistk druge polovice 20. stoletja. Leta 1939 je postala študentka Julija Betetta na ljubljanskem glasbenem konservatoriju, leta 1942 pa je začela študirati na akademiji za glasbo. Med prvimi solističnimi nastopi Nade Vidmar je bilo sodelovanje na koncertu, ki ga je Akademski pevski zbor ljubljanske univerze priredil na pobudo Osvobodilne fronte v okupirani Ljubljani decembra 1941. Istega leta ja začela peti v zboru ljubljanske Opere, v sezoni 1941/42 pa je kot študentka prvič nastopila v solistični vlogi Amorja v Gluckovi operi Orfej in Evridika. Njen prvi uradni operni nastop je bil leta 1943 v vlogi Konstance v Mozartovi operi – spevoigri – Beg iz Seraja, takoj potem pa je odšla v partizane in sodelovala v partizanskem gledališču, pozneje pa v Slovenskem narodnem gledališču na osvobojenem ozemlju v Črnomlju.

V obsežnem repertoarju vlog v približno 40 operah je dosegla največja uspeha z vlogama Lucije v operi Lucija Lamermoorska Gaetana Donizettija in Violette v Traviati Giuseppeja Verdija, za katero je leta 1953 prejela Prešernovo nagrado. Predstavili bomo njene izvedbe opernih arij Konstance iz 2. dejanja opere Beg iz Seraja Wolfganga Amadeusa Mozarta, Violette iz 3. dejanja opere Traviata Giuseppeja Verdija, Micaële iz opere Carmen Georgesa Bizeta in Manon iz istoimenske opere Julesa Masseneta.

Vir fotografije: www.dlib.si


Ženske v svetu glasbe

4 epizod


Predstavljamo priznane slovenske in tuje glasbenice - skladateljice, operne in koncertne pevke, instrumentalne solistke, muzikologinje, dirigentke in druge glasbene osebnosti, ki pomembno prispevajo h glasbenem razvoju.

28.04.2025 30 min

Sopranistka Nada Vidmar: operne arije

Operna in koncertna pevka Nada Vidmar je bila od leta 1945 do leta 1972 solistka opere Slovenskega narodnega gledališča v Ljubljani.

Predstavljamo sopranistko Nado Vidmar, eno najopaznejših opernih in koncertnih solistk druge polovice 20. stoletja. Leta 1939 je postala študentka Julija Betetta na ljubljanskem glasbenem konservatoriju, leta 1942 pa je začela študirati na akademiji za glasbo. Med prvimi solističnimi nastopi Nade Vidmar je bilo sodelovanje na koncertu, ki ga je Akademski pevski zbor ljubljanske univerze priredil na pobudo Osvobodilne fronte v okupirani Ljubljani decembra 1941. Istega leta ja začela peti v zboru ljubljanske Opere, v sezoni 1941/42 pa je kot študentka prvič nastopila v solistični vlogi Amorja v Gluckovi operi Orfej in Evridika. Njen prvi uradni operni nastop je bil leta 1943 v vlogi Konstance v Mozartovi operi – spevoigri – Beg iz Seraja, takoj potem pa je odšla v partizane in sodelovala v partizanskem gledališču, pozneje pa v Slovenskem narodnem gledališču na osvobojenem ozemlju v Črnomlju.

V obsežnem repertoarju vlog v približno 40 operah je dosegla največja uspeha z vlogama Lucije v operi Lucija Lamermoorska Gaetana Donizettija in Violette v Traviati Giuseppeja Verdija, za katero je leta 1953 prejela Prešernovo nagrado. Predstavili bomo njene izvedbe opernih arij Konstance iz 2. dejanja opere Beg iz Seraja Wolfganga Amadeusa Mozarta, Violette iz 3. dejanja opere Traviata Giuseppeja Verdija, Micaële iz opere Carmen Georgesa Bizeta in Manon iz istoimenske opere Julesa Masseneta.

Vir fotografije: www.dlib.si

Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov